Hei,

haluaisin perua lastenvalvojalle varatun aikamme 12.3. En ole varma tuleeko tämä nyt samalle ihmiselle jonka kanssa syksyllä juteltiin tilanteestamme.
 
Ex-mieheni Sami Koivisto on taas jättänyt elatusmaksun maksamatta, hän säästänee kesähäitään varten. Viime syksynä sain yhtenä kuukautena 20 euroa lapsen elatukseen koko kuuksi, uskoin Samin valeisiin, että hänellä ei ole rahaa. Meiltä lähdettyään Sami olikin kurvannut kihlajaissormus ja skumppa ostoksille (sillä rahalla mitä hänellä EI ollut, ainakaan lapselleen). Eli oletan nyt "parempien" ihmisten säästävän rahaa Tuusulassa kesällä 2015 järjestettäviä seurapiiri-häitä varten. Lapsen elatuksesta viis.
 
Samin uuden rouvan käskystä meillä ei saa olla mitään yhteistä ja Samin itsemurhauhkauksien jälkeen luovutin hänelle autot, asunnon jne. Sain tästä itse 3 kk:n karenssin kun en päässyt kulkemaan töihin.
 
Sami ei muistanut lastaan edes tekstiviestillä jouluna, ei soitolla ei mitään.
 
Eli tämä riittää minulle. Olkoon maksamatta. Se on pieni hinta siitä, että ei tarvitse tämän uusio-perheen kieroiluja ja manipulointeja enää sietää.
 
Minä olen lähivanhempi ja olen lapsesta huolehtinut. Samista ja uudesta rouvasta ei ole huoltajiksi (viimeksi lapsi tuli todella likaisilla vaatteilla pahalla tuulella viikonloppu "hoidosta", joku kerta Sami laittoi lapsen kaverinsa synttäreille "koti"-verkkareissa. Vähänkö oli nolo hakea kun muilla oli siistit juhlavaatteet).
 
Nyt riittää minulle. Aikani menee siihen, että raavin töitä sieltä täältä ja jos samana päivänä sattuisi olemaan keikkavuoro niin en pysty jättämään väliin.
 
Mukavaa tammikuun jatkoa toivotellen,
XXXX
XXXX
01350 VANTAA
--------------------------------------------------------------
Ja ne viestit, et Marilla on isommat tissit ja se ois parempi äiti on lähetetty Samin työnumerosta. Mä nyt niin toivon Sami, että saisit aikaiseksi hakea sinne käräjille, kyllä kuuntelin ihmeissäni taas mitä juttuja olit minusta valehdellut Marille.
 
Mutta pääasia, että oot onnellinen. L ei oo, se haluis kotiin kun eilen puhuttiin. Lopeta se valehtelu ja kieroilu ja jätä meidät rauhaan. Ja sun on Sami pakko ruveta ottamaan vastuuta teoistas, Mari kertoi, että olitte jo viime maaliskuussa aloittaneet ton pelinne mun selän takana. Mutta ei, sä leikit loukattua pikku poikaa. Ryypäsitte ja huispasitte ja kieroilitte, ootte kihloissa ette oo. Eka kerran myönsit maanantaina, että ootte yhdessä Marin kanssa. Mutta ihmettelen tätä Mariakin, että kohta 40 v monen lapsen äiti jaksaa lähteä näihin Samin vetämiin peleihin.
 
On syytä oikeasti pelätä tuota sun arjen elämistä Sami. Mä tarjosin L:ää teille taas joku aika sitten viikolla, mutta ei käynyt.  Sä vedätät elatusmaksuissa ja edelleen valehtelet Marille minusta ja minulle Marista jne. Sun aika menee kieroiluihin jne. Voikun joku kertois, että mitä sä oot töissäs kertoillu? Onkohan yhtä villit jutut mitä Mari kertoi.
 
Ja minkälainen suhde teillä yleensäkin on? Mari kysyi multa, että ootko aina ollut noin vakava ja äkkipikainen? Ihmettelin, et miksi se kysyi, et ootko sä hakannut mua? Et hakannut, mutta kiukkupäissäs sä kyllä oot töninyt, vetänyt hiuksista, läpsinyt jne. Ja viime syksynä oisin saanut oikeasti kunnolla pannuun jos oisin sulle oven avannut. Sähän aika maanisena siinä ovella kävit riehumassa.
 
Ja mä voin myöntää et tein virheen, mutta mä sentäs opin siitä. Oisihan mun pitänyt tietää, et tyhjään mahaan vedetä viiniä ja lääkkeitä. Mutta on helpotus, että joutuvat tutkimaan nyt Tuusulan kodin olosuhteet ja kartoittamaan tuota Samin jaksamista.
 
Mä toivoisin, että sossut kysyisivät L:ltä kuka on ollut läsnä, rakastanut ja leikkinyt, hoivannut ja välillä tapellutkin sen kanssa. Juonko koko ajan ja käytänkö huumeita, Samin satuja nämäkin.
 
Edelleen toivon Sami, että oot nyt onnellinen.
 
ps. Oon taas niin turhautunut. Kukaan ei vastaa. Ei sos.työntekijä eikä Sami. Mä laitoin viestin, että jos Sami haluu lapsensa parasta niin sen on pakko puhua mun kanssa. Mä töppäsin, tiedän. Mutta oo sä kerrankin mies ja isä ja puhutaan. Vastaa oikeasti. Kai sä tajuat miten naurettavaa pelleilyä toi sun touhus on. Taas piilottelet Marin selän takana. Lapsesi tarvii meitä nyt, ymmärrätkö? Multa on pyydetty lääkärintodistuksia ja on haukuttu ja vaadittu sitä tätä ja tuota. Ei se mitään, mä kestän ne. Samoin saat Marin kanssa olla ihan rauhassa, en mä oo sinusta mustasukkainen. Ja sä voit vaikka taas nauhoittaa puhelun Sami, mutta vastaa ja puhutaan kerrankin rehellisesti.
 
vielä ps. ei Sami vastaa. Mä oon hankala, mutta arvaa onko turhauttavaa kun kysyn jotain niin ei vastausta. Nyt jos sä haluut lapsesi parasta niin vastaa ja puhutaan. Nauhoitat taas puhelun tai laitat kaiuttimelle ja Mari kuuntelee taustalla. Mä pyydän, että oo kerrankin mies ja isä lapsellesi, joohan? Puhutaan. Kyllä sun pitää kohta 40 v mies pystyä puhumaan, ei tarvii edes nähdä mua. Mä otin opikseni, mutta jos sä haluut L:n teille edelleen joka toinen viikonloppu (just sovittiin tästä) niin vastaa. Ja niin kuin laitoin  ei Teidän tarvitse sitä arkea elää edelleenkään L:n kanssa, mähän lupasin pestä  pyykit jne. Te voitte ratsastella, huispata ja viettää juhlaa.  Mutta puhutaan, oo niin kiltti.